MENÜ
  A Szárnyló Hold kézikönyve
         "sűrítsd a bölcsességet"                                                              

-SomaThom dizájn-

 

-Szent Nektáriosz Mária éneke-

 

Kedvenc idézeteim:

 

idézet szent Nektáriosz mondásábol:
 

Aki nem ismeri önmagát, Istent sem ismeri. És aki nem ismeri Istent, az nem ismerheti meg általában a dolgok igazságát és természetét. Aki pedig nem ismeri a dolgok természetét, az nem is tudja azokat önmagukban megfelelően értékelni, nem tudja az olcsót a drágától, az értéktelent az értékestől megkülönböztetni. Ezért az ilyen ember csak kimeríti önmagát a triviális dolgok hajszolásában, miközben közömbös az örök és legdrágább dolgokkal szemben. Az embernek meg kell ismernie önmagát, Istent és a dolgok természetét, és ezáltal Isten képévé és hasonlatosságává kell válnia. Aki ismeri önmagát, az ismeri kötelességeit is önmagával, Istennel és felebarátaival szemben. Aki ismeri magát, az sohasem fuvalkodik fel, hanem mindenekelőtt tisztában van saját fogyatékosságaival és hibáival, mindig ahhoz az ideális ősképhez méri magát, melynek hasonlatosságára önmagát is kell nevelnie

 

 

Magdaléna anya (karmelita szerzetes) mondásai:

 

"A szerzetes legfontosabb munkája, hogy meglássa saját bűneit. Az ember elől ugyanis el van rejtve valódi állapota, mert nem tudná elviselni. Így mindezt csak az imában lehet kérni, mert ott kapok erőt hozzá, hogy elviseljem az igazságot. A megaláztatások és a bűnbánat segítenek, hogy egyre mélyebbre jussak magamban. Ez a leszállás a bukott világ szemszögéből nézve lehanyatlás, Isten szerint viszont fölemelkedés."

                                                                              .  .  .

Egyetlen egy belső Istenre irányulást követően máris választ kapunk Tőle: békét és örömöt. A bűnbánatban kapott isteni örömmel és békével nem tudunk betelni. Újra és újra vágyakozunk utána.

                                                                              .   .    .

A szerzetesek között mindenféle lehet: férfi és nő, művelt és műveletlen, előkelő származású vagy egyszerű sorból jövő, csak egyfajta nem lehet köztük: szomorú. A derű, a humor fölemeli az embert a földről. Az objektív nehézségekbe nem szabad besavanyodni.

                                                                               .  .  .

 A bűnbánat adja meg a lehetőséget, hogy alázatossá váljak és erős legyek. Amikor valaki alázatos, nyugodtan beszél, mert az igazságot mondja. A gőgős ellenben mindig észre akarja vétetni magát.

 

Sant Ajaib Singh Ji tanácsa:

 

"Amikor a szeretet sasként leszáll, a bûnök apró madarai szétrebbennek. Ezért kell meditálni mindenkinek, a meditáció legyen az elsõ dolgunk. Amikor elkezdünk meditálni, a szeretet önkéntelenül kinyilvánul majd bennünk. És ha ez megtörténik, Isten is kinyilvánul bennünk, mivel Isten formája a szeretet. Guru Gobind Singh mondta: "Igaz dolgot, igaz szabályt mondok nektek. Hallgassátok figyelemmel: csak aki szeret, ismerheti meg Istent.
" Tehát a meditáció az elsõ és a minden iránti szeretet a második dolog. Ha meditálunk, a szeretet elkezd majd kinyilvánulni bennünk. Meditáció és szeretet egymás mellett haladnak. Ahogy elõször mondtam nektek: amikor egy tanítvány egy másikkal találkozik, legyenek mindketten boldogok, tisztelet- és szeretetteljesek. Egymást önmagunknál is jobban kell értenünk. Csak ez a bhakti vagy áhítatos szeretet. De az áhítat ösvénye élesebb, mint a borotva pengéje, fel kell készülnünk, ha rajta akarunk járni. Sõt ez az ösvény keskenyebb egy hajszálnál is. Mégis ezen kell járnunk, kötelességünk, hogy rajta járjunk, és fel kell készülnünk arra, hogy járhassunk ezen az ösvényen. Ahol a tanítványokban nincsen tisztelet és szeretet egymás iránt, oda nem látogat el a Mester. "

                                                                              .  .  .

 

 

 

 

 

Hírek

  • ima
    2010-09-12 22:01:04

    Az ima vallásos fogalom; legáltalánosabb érvénnyel az egyénnek vagy közösségnek a transzcendenssel való kommunikációjaként definiálható. E meghatározásban a transzcendens – az adott vallás hitvilágának függvényében számos jelentéssel bírhat. Vonatkozhat az Istenre vagy istenekre, megholtakra, személyes vagy személytelen szellemi létezőkre, a közelebbről meg nem határozott numinózumra vagy a világ rendezőelvére. A kommunikáció ebben az értelemben a kapcsolattartás bármely formáját jelentheti, a legváltozatosabb megnyilvánulásokkal. Ilyenformán az imádkozás történeht gondolatban vagy fennhangon; szavakkal, énekkel vagy szavak nélkül; tánccal vagy bármely más mozdulattal, gesztussal – vagy ezek bármely kombinációjával. Az aktuson túlmenően az ima szó a verbális imádkozás szövegét is jelenti


Asztali nézet